mandag 7. september 2009

Bryllup i fantastiske omgivelser!

Noen ganger så faller alt på plass. Været, stedet og kontakten med motivene :-) Og jeg fikk bruke all den tiden jeg trengte på å få jobben gjort. Gamlebyen i Fredrikstad bugner av flotte "locations" og jeg er meget godt fornøyd med resultatet.

På dette bildet har jeg brukt en stor Litedisc med Canon 580 EX II indirekte. Det var helt overskyet da dette bildet ble tatt så jeg måtte skape spennende lys på egenhånd. 1Ds mkIII og Ef 16-35 II ved f/11.

Den dramatiske himmelen gjør sitt til at dette bildet fungerer godt. Med fullt trykk på blitzen ble resultatet akkurat slik jeg håpet. 1Ds mkIII og EF 16-35 2,8 L II.

"Photoshooten" er over og brudeparet vandrer lykkelige mot gjestene og selskapslokalet. Dette er uvurderlige øyeblikk som ofte gir de mest ekte bildene.

En "sterk" brud som Susanne tåler en dramatisk bakgrunn godt. Været gjorde sitt til at jeg kunne få til slike resultater. Med en ung og vakker brud som henne skal det godt gjøres å komme hjem med dårlige bilder.

Bildet er tatt i skyggen. For skape litt stemning i lyset brukte min eminente fotoassistent (Therese) den blanke siden av reflektoren. Therese stod ute i sollyset og vinklet lyset inn på Susanne. Man får nesten en følelse av solnedgang og kveldslys! Bildet er tatt med Canon EF 85mm 1,2L II ved blender f/2 og 1Ds mkIII.

Den beste bildeserien ble tatt sent på kvelden. I inngangspartiet til selskapslokalet var denne fantastiske trappegangen. Svakt, men utrolig flott lys og fargetemperatur ga definitivt den rette følelsen. Utfordingen med å få på plass det tekniske i bildet var stor, men etter noen forsøk gikk det vår vei.
For bare noen få år siden ville disse bildene være umulige å få til på denne måten. De er tatt på "sparket". På frihånd med 1Ds'en og Canon EF 35mm 1,4 L på største blender ved iso 1600 og 1/30 sek. eksponeringstid.
Klikk på bildene for større versjoner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Veldig fine bilder! Eminent arbeid av fotoassistenten.

Grete :)