mandag 6. desember 2010

Årets første skitur med "gammelt" kamera!

Det er utrolig deilig å være selvstendig i arbeidslivet og kunne dra ut på skitur en mandag formiddag. Jeg og Burre storkoste oss i det fantastiske været.
For 4 år siden kjøpte jeg et Canon Powershot S70 på bruktmarkedet og det har blitt flittig brukt de gangene jeg ikke har hatt lyst til å bære tungt. Nå har tiden løpt fra det og mine økte forventninger til bildekvalitet innfries ikke lenger av denne trofaste veteranen. Bildene under blir trolig de siste dette kameraet produserer.

Arvtageren har jeg bestilt som julegave :-) Det blir en Panasonic GF-1 (microfourthirds) med et fast 20mm f/1,7 pancake objektiv. Det har fått overbevisende tester og selges nå med gode rabatter, siden det er en utgående modell :-) Jeg er jo "prylbøg" og gleder jeg meg veldig til det nye utstyret er på plass. Det kan jo hende at jeg får tillatelse til å ta det i bruk før julaften.




2 kommentarer: