søndag 16. januar 2011

Fjernstyrte gleder!

Jeg har nylig gitt etter for noen barnlige ønsker og kjøpt meg et par fjernstyrte flygende leketøy :-) Det er utrolig hvor morsomt det kan være å "oppheve" tyngdekraften og nyte RC-verdens gleder.
Jeg hadde ikke lyst til å kjøpe noe komplisert og kostbart i første omgang. Etter litt søk på nettet var det innlysende at Syma S-107 (helikopter) og Hobbyzone Champ (fly) var de beste kjøpene.
Begge kommer levert RTF (ready to fly) og kostet totalt under tusen kroner. Man får ikke mer moro for pengene enn dette :-)

Hobbyzone Champ RTF er meget lettflydd og drives av et knøttlite LiPo batteri. Det har et vingespenn på bare 50cm og veier under 40g. Mine første prøveturer gikk meget bra, men batteriene har noe dårligere kapasitet i kulda.

Syma S-107 er designet for nybegynnere og har gyrostabilisering som gjør at det er meget enkelt å mestre. Med stor takhøyde i Kalakroken er dette en perfekt arena for innendørs flyging. Jeg har allerede hatt timesvis med avi-moro med helikopteret.

Bildene er tatt med Canon 1Ds mkIII og EF 24-70 2,8L.

Ingen kommentarer: