mandag 30. juni 2008

Mer ulv!


Det har blitt en del oppstyr rundt ulvebildene mine i dag. På morgenen fikk jeg besøk av SA i butikken. Jeg ble behørig fotografert og intervjuet. Det blir spennende å se hvor dristig artikkelen blir. Deretter bar det av sted til gutta i Halden Arbeiderblad. Journalisten der hadde helt klart den rette holdningen og kommer nok til å antyde noe mellom linjene. Vi dro sammen opp til stedet der jeg så den første ulven lørdag kveld for fotografering av meg og ulvesporene. Et av bildene mine vil bli brukt i denne reportasjen også.

Jeg har i tillegg vært i kontakt med Wilberg i statens naturoppsyn som skal på befaring på treffplassen. Det er bra at det blir litt oppstyr rundt dette. Det kan da hende at ulvejegeren blir noe mer skeptisk til å skyte ulv neste gang. I løpet av søndagen og i dag har jeg pratet med en rekke ressurspersoner og lokale kjentfolk, og den generelle konsensus blant disse er at den "mistenkte" ikke er helt "god". Og det er i følge ryktene en "triggerhappy" viltforvalter som skal stå bak de uoppklarte forsvinningene. Dette er selvfølgelig bare indisier, men spennende likevel. Jeg mangler bare bildet av slakteren som sleper ulveskrotten opp på pickupen!

I Boksjø-området er det "big business" å leie ut jakta til tyske jakt-turister!!
Ikke rart at ulven passer dårlig inn i dette opplegget.

Jeg har lagt ut hele bildeserien fra ulvetreffet på søndagen. Det er bare å klikke på bildet over.
Kvaliteten på bildene er ikke helt fra øverste hylle, men det beste jeg fikk til under disse omstendighetene.

Ingen kommentarer: