søndag 7. februar 2010

Treningstur og litt filosofi!

I går oppdaget jeg på slutten av min skitur at det var kjørt opp ferske og helt perfekte skiløyper på Isesjø. Jeg bestemte meg for å forkaste den planlagte treningsturen på sykkel, for å gå en langtur på ski i stedet, søndag. Løypene går i hele Isesjøs lengde (6 km) og i tillegg en solid sløyfe innom den dype vika i nordøst. Jeg vil tippe at en runde i denne løypa vil være ca. 16-17 km.

Jeg er lykkelig for at jeg er av den "enkle" sorten som kan glede meg over å kjenne utmattelsen komme sigende idet man tar fatt på den fjerde timen i treningsøkta. Man må på en måte dagdrømme seg litt bort fra de konkrete smertene for å greie å opprettholde tempoet, og jeg var en stund sikker på at jeg så selveste Juha Mieto i skyggen min :-)

På 3 timer og 58 minutter ble nok skituren i underkant av 4 mil med innlagte foto, drikke, spise og smørepauser. Altså ikke noe Mieto tempo, men med min teknikk og "moderne" skiutstyr ble jeg sliten nok!

Perfekte skispor ved Fløviktangen.



Jeg møtte dette veltrente og sporty paret under treningsøkta i dag. Ann-Kristin og Pål er et sånt par jeg lett kunne irritere meg over hvis jeg ikke kjente dem ;-) Billedskjønne og vellkledde fra topp til tå.

Alle bildene er tatt med Canon Powershot S70.

Ingen kommentarer: