tirsdag 20. juli 2010

Dårlig timing!

Etter en lang og stressende fotovår (eiendomsfoto) hadde jeg endelig fått satt av tid til en kort, men etterlengtet padletur til Søndre Boksjø. Lite visste jeg at en ny skogsherre med 75 mill nyinvesterte svenske kroner, hadde lagt planer for Boksjø akkurat nå.

Nøyaktig kl. 0700 min første morgen våkner villmarkslivet på Boksjø til et inferno av industrielle ulyder. Det pumpes kalk fra vogntog over i fartøy, som deretter går i skytteltrafikk i hele vannets lengde og spyr kalken opp på breddene. Det blir lite kos ut av slikt, så jeg pakket og padlet hjem :-(


Jeg fikk heldigvis med meg en flott kveld og noen få, men rolige morgentimer før alt stillhetselskende liv ble jaget bort.

Solnedgang med Norge i horisonten.


Fiskeørnen dukket opp og var nær ved å stupe etter ørret rett ved skjulestedet mitt.



Storlomen er tallrik i år også. Et par med snart voksent avkom var de som kom nærmest kamoflasjen.

Fuglebildene er tatt med Canon 50D og EF 400mm 2,8L IS og 2X converter (800mm).

Ingen kommentarer: