torsdag 8. juli 2010

Ferieidyll på Ulsholmen!

For alle dere som følger bloggen min, for det er nok mange ;-), så har det vært mye "kjedelig" fugleinnhold. Webloggen tar en liten pause på den fronten, så her har dere en forsmak på på de første feriebildene fra den alt for korte turen til havgapsparadiset Ulsholmen.
Jeg har jo en forkjærlighet for bildeidyller ("svisker"), og det ble mange av dem på turen :-)

Therese og Burre nyter den deilige solgangsbrisen fra Ulsholmens høyeste punkt.

T & B på en provisorisk krakk i den lune padlevika.

Ettermiddagsbrisen nærmer seg kuling ytterst i havgapet.

Padlevika i øst er trygg selv i solid vind.

Mange padlere var innom den omfangsrike leirplassen i løpet av oppholdet vårt på øya. Denne hyggelige og livlige gjengen fra det bløde sørland var et oppløftende bekjentskap.

Under kommer "sviskene" på løpende bånd.







Jeg har kjøpt et 4 år gammelt Canon EOS 5D fra en bekjent, som jeg i hovedsak kommer til å bruke til eiendomsfoto. Jeg er meget imponert over hva det eldgamle kamerahuset greier med tanke på oppløsning og dynamisk omfang. Rawfilene tåler mye tortur før de rakner og det er lett å oppnå ønsket fargemetning.
Optikken jeg brukte på padleturen var: EF 16-35mm 2,8 L II, EF 24-70 2,8 L og EF 70-200 2,8 L.

Ingen kommentarer: